Sanal âlemde F klavye

101 defa okundu Yorumlanmadı kategorisinde, tarihinde yayınlandı

Ticari hayatın internete kaymasıyla birlikte, bir takım yeni metodların kullanılması da kaçınılmaz bir hal almıştır

Ekonomik krizlerin, gündemin başköşesine oturduğu şu günlerde, internet üzerinden satış ve pazarlama herkes için bir ümit kapısı olmuştur.

Bu sebeple ilk olarak, ortak alışveriş alanları oluşturulmuş, bu alanlar popüler hale getirildikten sonra, talebin artması sebebiyle daha belirgin bir tanıtım ihtiyacıyla özel alışveriş siteleri kurulmuştur.

Bu alışveriş sitelerinde, piyasaya nazaran daha uygun fiyatlarla satışın başlaması, bazı sektörler için ekonomik krizi daha da artırırken, yeniliğe ayak uydurmayan firmaların da batışını hızlandırmıştır.

Bu sebepten dolayı, firmalar bu dönüşüm ve değişim hareketine hızlı şekilde ayak uydurmayı bir zorunluluk hissederek, sanal alemdeki yerini alma yarışı başlamıştır.

Ancak, bu yarışın içinde ayrı bir yarış halini alan, müşteri ilişkileri yönetimi ve müşteri destek hizmetlerinin bilinen yöntemlerle yapılmaya çalışması bir takım yetersizlikleri de ortaya çıkardığı için yeni arayışlara girilmiş, madem internet üzerinden hizmet veriyoruz, desteği de internet üzerinden vermeliyiz fikri oturmaya başlamıştır.

Hatta, telefon üzerinden destek vermenin yoğun bir trafik oluşturması sonucunda birçok site, menüler arasında “Canlı Destek” bağlantısı bulundurmanın da gerektiğine inanmış, site yaptıran firmalar, sitesinde “Canlı Destek” hizmeti vermesinin de bir ihtiyaç olduğunun farkına varmıştır.

Tüm bunların sonucunda, nasıl ki 444’lü hatların yaygınlaşmasıyla diksiyonu düzgün, problem çözüm kabiliyeti yüksek elemanlara ihtiyaç duyulmuşsa, hızlı klâvye kullanabilen elemanlara ihtiyaç da artmaya başlamıştır.

OECD tahminlerine göre günümüzde internet üzerinden yapılan e-ticaretin yaklaşık değerinin olarak 300 milyar ABD doları olduğu bildirilmekte ve bu rakamın önümüzdeki 5-10 yıl içerisinde hızlı bir şekilde artmaya devam edeceğinin de öngörüldüğünü göz önünde bulundurduğumuzda “Bilimsel Klâvye Kullanımı”nın ne denli önem arzettiğini anlamamız hiç de zor olmayacaktır.

Sanal Ticareti, büyük bir market içinde binlerce insanın olduğu ve kasaların önünde kuyruk oluşan bir ortamla eşdeğer görecek olursak, o kargaşa içerisinde, hiçbir müşteriye 1 dakika bekleyin demek mümkün olmayacaktır. Bu yüzden hızlı cevap verebilmek çok büyük önem taşımaktadır.

Kendi iş hayatımda da, aynı anda 20 kişiye kadar destek verebilmiş olmanın avantajını çoğu kez yaşamış biri olarak, iyi ki F Klâvye kullanabiliyorum diyen biri olarak, devletimizin bu konuda da gerekli hassasiyeti göstererek, İş Kur Desteğiyle bu eğitimlerin desteklenmesini elzem olarak nitelendiriyorum.

Yorum Yaz