Hakan TOPUZOĞLU

E-Ticaret Uzmanı/Danışmanı
Konusunda bir çok firmaya destek veren Hakan TOPUZOĞLU, İstanbul, Antalya, Bursa, Amasya , Kayseri'de birlikte çalıştığı firmalarla onlarca firmanın e-ticaret ile pazarlama stratejilerine yön vermiş, yol göstermiş, danışmanlık yapmıştır.

Bu süreç içerisinde büyük ölçekli firmalar, üreticiler, ithalatçılar, küçük ve orta ölçekli firmalarda da ekibin bir üyesi heyecanıyla çalışmaların içerisinde yer almıştır.


E-Ticaret Uzmanı Kavramı Üzerine

E-Ticaret, internet üzerinden yapılan her türlü alışverişin ve ticaretin genel adıdır. B2B (Business to Business) işadamından işadamına yani toptan ve B2C (Business to Customer) işadamından müşteriye yani perakende olarak adlandırılan farklı türleri vardır.

Her işte olduğu gibi e-ticarette de uzmanlaşmak işini daha iyi yapmayı ve başarıyı beraberinde getirir.

Kulaktan dolma bilgilerle yapmaya çalışıldığında yarım kalan ve başarısızlıkla sonuçlanan bir girişimden öteye gidemezsiniz. Oysa konunun uzmanlarından ve akademisyenlerinden eğitimler aldığınızda başarıyı elde edersiniz.

E-ticaret uzmanı e-ticaret konusunda her türlü bilgiye sahip, uzaktan satış konusunda donatılmış ve müşteri ilişkileri konusunda yetkin bir kişidir.

E-ticaret uzmanı ne iş yapar?

E-ticaret uzmanı ünvanını almış olan kişi mevcut e-ticaret sistemleri içinde görev alabilir. E-ticaret siteleri artık deneyim sahibi olan kişiler arıyorlar. Eleman yetiştirmek maliyetli olduğu için, artık e-ticaret yapan firmalar yetişmiş eleman arıyor.

E-ticaret uzmanı eğer kendi işini yapıyorsa işinin her safhasına vakıf olmak suretiyle işine tam hakim olur. Maliyetleri düşürür, karını yükseltir, daha çok müşteri kazanma yollarını bilir ve başarıyı elde eder.

Hakan TOPUZOĞLU, İstanbul, Bursa, Antalya, Amasya ve Kayseri'de verdiği eğitimlerle e-ticaret uzmanları da yetiştirerek, danışmanlığını yaptığı firmalarda istihdam edilmesini de sağlamaktadır.
 

Sosyal Medya Uzmanı

Sosyal Medya Uzmanı, kısıtlı veri ve argümanla kurum/markanıza Sosyal Mecralarda maksimum fayda ve algı kazandıran kişidir. Sosyal Medya Uzmanlığı gün geçtikçe daha  popüler hale gelen önemli konulardan biridir.

Dijital dünyada markaların konumlanması ve rekabet edebilmesi için aktif ve dinamik bir yapıya sahip olması gerekmektedir.Bir sosyal medya uzmanın görevi tam da bu noktada başlar.

Sosyal Medya Uzmanı oluşturacağı strateji ile önce markanızın konumlanmasını sağlar, daha sonra da edinilen bu konumun korunması ve yükseltilmesi için çaba gösterir. Sosyal Medya Uzmanı bir grafik tasarımcısı değildir, web tasarımcısı değildir,yazılımcı hiç değildir.

Sosyal Medya Uzmanı; sosyal mecrada yaşayan, kendine özgü tecrübe ve donanıma sahip, sosyal mecraların ince çizgilerini takip eden ve yöneten özel insanlardır.

Sosyal Medya Yönetimi Nedir?

Sosyal Medya Uzmanları elindeki materyalleri en iyi ve özgün şekilde kullanmakla yükümlüdür. Her ne kadar ülkemizde digital pazar halen beklenilen seviyeye gelmese de sektörel rekabet üst seviyelerdedir.

Her kurum bir gün Sosyal Mecra ile yüzleşmek zorunda kalacaktır. Bu noktada trik, ne kadar  hazırlıklı olup olmadığınızla ilintilidir. Sosyal Medya Uzmanı sizi bu uzun maratona hazırlar ve rekabet edebilmenizi sağlar.

Markanızı emanet ettiğiniz Sosyal Medya Uzmanlarının çalışmalarından verim alabilmek, aslında oldukça basittir.

* Sosyal Mecralarda yer almaya karar vermek,

* Yeterli bütçe ayırmak,

* Kurum/marka olarak beklentilerinizin ne olduğunu doğru bir dille aktarmak,

* Son olarak da doğru bir sosyal medya uzmanı ile çalışmak.

Yukarıdaki maddeleri sağlayan bir reklam veren kesinlikle verimli bir kampanya ya da reklam projesi yürütecektir, bu kaçınılmaz bir paradokstur. Digital mecraya ayrılan reklam bütçeleri diğer mecralara göre düşüktür, karşılığında ancak elde edilen olumlu sonuçlar filtrelenemeyecek kadar fazladır.

Sizde zaman kaybetmeden bu dünyada yerinizi alın ve markanızı bu işin uzmanlarına emanet edin.

Peki sosyal medya danışmanı ne yapar ?

    * Kurum/markaların sosyal ağlardaki hesaplarını oluşturur, dinamik bir hale getirir ve profesyonel anlamda yönetir.
    * Sosyal Medya Reklam ve Pazarlama Stratejilerini oluşturur ve yönetir.
    * Kurum/markalarınıza özel kampanya, etkinlik, anket ve bilgiler oluşturur, bu bilgileri son kullanıcılarla paylaşır. Daha sonra bu paylaşımların metriklerini çıkararak, yeni kampanyalarda kullanmak üzere rapor olarak kayıt eder.
    * Yaptığı analizler sonrası bir sonraki ayın hedeflerini optimize eder.
    * Sosyal ağlardaki hayran/üyelerinizle, kurum/marka arasında bir bağ/sadakat oluşmasını sağlar.
    * Sosyal ağlardaki sayfa/görsel tasarımlarınızı yönetir.
    * Sektörün eksik noktalarını araştırarak, reklam verene bildirir ve geri dönüşü yüksek kampanyalar sağlamak için projeler oluşturur.
    * Sosyal Medya sayfalarından hayran/üyelerinizden gelen yorum ve beğenileri metrikler ve rapor halinde reklam verene sunar.
    * Sosyal Medya sayfalarında hayran/üye sayınızı ve marka bilinirliğinizi yükseltmeye çalışır.
    * Direk olmasa bile dolaylı yoldan satış gerçekleşmesini sağlar.
    * Markanın güncel kalmasını sağlamak için sürekli araştırır ve içerik paylaşır.

Yapılan bu işler, çoğu kimseler tarafından önemsenmeyip küçük görülse de, sosyal medya uzmanı kurum/markanızı iki milyarı aşkın takipçi ve kullanıcısı olan bir mecrada yani internette temsil etmek ve ön plana çıkarmakla sorumludur. Bu da son derece önemli ve ciddiyet isteyen  bir iştir.

 Peki bir sosyal medya uzmanı bu işleri hangi sosyal medya araçlarını kullanarak yapar?

Cevap aslında çok basit ve hepimizin tahmin ettiği gibidir.

Türkiye’yi baz alıcak olursak, ülkemizin sosyo-kültürel durumunu ve internet kullanım alışkanlıklarını göz önüne aldığımızda sosyal medya pazarlamasında yaygın olarak kullanılan mecralar sırasıyla aşağıdaki gibidir.

    * Facebook
    * Twtter
    * Google+
    * LinkedIn
    * Youtube
    * Instagram
    * Foursquare
    * Pinterest
    * Slideshare
    * FriendFeed ve benzeri mecralardır.

ETKİNLİKLER

FOTO GALERİ

VİDEO GALERİ