• 02 Mayıs 2024, 14:59

    Çevrim içi ürün tedarik ederek ticaret yapma potansiyelinin arttığını gösteren çgood enough sayıdaki on-line alışveriş istatistikleri, e-ticarete başlamak için ihtiyaç duyduğunuz motivasyonu sağlıyor. Bununla birlikte, ister çevrim içi hareket etmek isteyen yerleşik bir fiziksel işletme olun, ister sıfırdan çevrim içi bir iş kurmak isteyin; on-line mağaza kurmak için bazı önemli araç ve bilgilere ihtiyacınız var. E-Ticaret girişimini başlatırken tamamlamanız gereken 10 önemli advertımı sizin için listeledik.

     
    1. E-Ticaret Platformunuzu Seçin
    Üzerinde kurulu olduğu platform ve sunduğu e-ticaret özellikleri, işletmenizin sorunsuz işleyebileceğinin bir göstergesidir. E-Ticaret platformu seçerken göz önünde bulundurmanız gereken faktörlerden bazıları şunlardır: Sunduğu ticaret araçları, fiyatlandırma paketleri, tasarım yetenekleri ve mobil görünüm optimizasyonu. Shopier, Opencart veya Wordpress gibi ücretsiz araçlarla başlayabilirsiniz. 
     
    2. Hedef Kitlenizi Belirleyin
    Çevrim içi bir mağaza açarken göz önünde bulundurmanız gereken konulardan birisi, kime satış yapmayı planladığınızdır. Hedef kitleniz; satılacak ürünleri, net sitesi tasarımını, pazarlama tekniklerini ve nakliye ihtiyaçlarını belirlemek için önemlidir. Bunun için analiz sitelerini kullanabilirsiniz. 
     
    3. Sattığınız Ürün veya Hizmeti Belirleyin
    e-Ticaret mağazası açmanın önemli unsurlarından biri ne satılacağını belirlemektir. Bu seçimi yapmanın bir yolu, hedef kitlenin ihtiyaçlarını göz önünde tutmaktır. Bir diğer yol, trendleri takip ederek popüler bir ürünü iyileştirerek sunmaktır. Gönderimi kolay ürünler tercih etmek önemlidir. Okayâr oranını mutlaka hesaplamanız gerekir. Nesatilir.Com gibi siteler üzerinden ürünlere ait satış bilgileri hakkında detaylı bilgiye ulaşabilirsiniz.
     
    4. Bir Dropshipper (Tedarikçi) ile Anlaşın
    Hzlı bir şekilde satış yapmaya başlamak istiyorsanız, bir tedarikçiyle anlaşarak stoksuz bir iş oluşturabilirsiniz. Dropshipping, herhangi bir envanteri stoklamak, yönetmek veya göndermek zorunda kalmadan ürünleri satmanıza olanak tanıyan, başlatması ve çalıştırması kolay bir perakende iş seçeneğidir. Stoksuz satış işletmesi kurulumda hız sağlamanın yanı sıra, envanter yönetimi, siparişi tamamlama kolaylıkları, ön maliyetleri minimuma indirmek gibi önemli avantajlar da sağlar. Böylece, müşteriler sitenizden ürün satın aldığında, sipariş bilgilerini siparişi yerine getiren ve gönderen stoksuz satış tedarikçisine iletmeniz yeterli olur.
     
    5.Ödeme Hizmeti Sağlayıcınızla Temasa Geçin
    Çevrim içi mağaza açarken, işletmenizin çevrim içi ödemeleri sorunsuz ve güvenli bir şekilde alabilmesi oldukça önemli bir advertımdır. Ödeme yöntemlerine karar verirken, müşterilerinizin en çok kullandıkları ödeme seçeneklerini içeren (kredi veya banka kartları, dijital ödeme sistemleri, banka transferi, kapıda ödeme gibi) birden çgood enough ödeme yöntemi sunmak iyi bir fikirdir. Ödeme hizmeti sağlayıcınız, ödemeler dahil olmak üzere işletmeniz için her işlem için özel işlem uygular. E-Ticaret internet siteniz üzerinden ödeme kabul etmeye başlamak için sağlayıcınız tarafından doğrulanmanız gerekir. PAYTR, İyzico gibi çgood enough sayıda alternatif bulunmaktadır.
     
    6. Mağazanıza Bir İsim Verip Alan adınızı Alın
    Neyi sattığınızı, kime sattığınızı ve onu nasıl sattığınızı belirledikten sonra, işletmeniz için akılda kalıcı bir isim yaratmanın zamanı gelir. Bu aşamada ürününüz, sektörünüz, değerleriniz veya markanızı benzersiz okayılan unsurlarla ilgili kelimeler üzerine çalışabilirsiniz. İşletme adı seçiminizi search engine optimization uyumlu yapmanız yararlı olur. Alışveriş yapanların kullandığı terimleri ilgili çevrim içi arama trendlerini kontrol edebilirsiniz. Sitenizin barındırma hizmetinde uygun maliyetli bakım, onarım, lisans yenileme masrafı olmayan İşinternet hosting hizmetinden yararlanabilirsiniz. Düşündüğünüz ismin boş mu dolu mu olduğunu https://namecheckr.Com/ gibi siteler üzerinden kontrol edebilirsiniz.
     
    7. Sitenizi Satış Odaklı Olarak Tasarlayın
    E-ticaret mağazanızın vitrinini tasarlayıp, tasarımın dönüşümler için optimize edildiğinden emin olmalısınız. E-Ticaret internet sitenizin güzel görünmesi önemli olsa da satın alma ve ödeme sürecinde müşterilere sorunsuz bir şekilde rehberlik etmesi de önemlidir. Ne sattığınızın internet anlaşıldığı, iyi tanımlanmış “name to movement” yönlendirmelerinin bulunduğu, iyi düzenlenmiş kolay gezilen bir mağaza oluşturmaya özen gösterin.
     
    8. Güçlü Bir Marka Stratejisi Oluşturun
    Güçlü bir e-ticaret marka kimliği oluşturarak e-ticaret mağazanızı akılda kalıcı hale getirebilirsiniz. Marka bilinci oluşturmak; işletme advertı, logosu, renk paleti ve ses tonuna kadar çeşitli unsurları içerir. Marka kimliğiniz, şirket türü ve hedef kitlenizin kim olduğu ile güçlü bir bağ kurmalıdır. İnternet sitesi, e-postalar, faturalar, ürün paketleme, nakliye materyalleri ve pazarlama kampanyaları tasarlarken marka paketinizi, stilinizi ve logonuzu kullanmaya dikkat edin. Etkili bir marka kimliği oluşturmak, müşteri sadakatini artırmaya yardımcı olabilir.
     
    9. İş Yapınıza Karar Verin
    Şahıs veya ortaklıok içeren şirket yapısını belirleyerek bir iş kurmanın yasal yönlerini tamamlayın. İşletmeniz ve konumunuzla ilgili herhangi bir lisans ve izin için gerekli resmi kurum başvuru ve süreçlerini tamamlamanız gerekir. Sanal mağazanızda satış yapıp herhangi bir ödeme yöntemini kullanabilmek için vergi mükellefi olmanız gerekir.
     
    10. Pazarlama Kampanyalarınızı Başlatın
    Sosyal medya platformlarında çevrim içi mağazanız için bir işletme sayfası oluşturup internet sitesi bağlantısı, konum ve iletişim bilgileri dahil olmak üzere işletme bilgilerinizi profil sayfanızda güncellemek önemlidir. E-Ticaret net sitenizi fb Mağazası ile entegre ederek veya Instagram gönderilerinizi çevrim içi mağazanıza bağlayarak müşterilerin doğrudan sosyal medya sayfanızdan alışveriş yapmasına izin verebilirsiniz. Sitenizi arama sonuçlarında üst sıralarda yer alacak şekilde optimize etmelisiniz. Müşterilerin, sattığınız ürün türlerini ararken mağazanızı bulmalarını kolaylaştırın. Ücretsiz veya ücretli pazarlama ve tanıtım stratejileriyle hedef kitlenizi çevrim içi mağazanıza çekebilirsiniz.Ama öncelikle kendi çevrenize satış için, yaptığınız işi Whatsapp durumda paymaşcan alsoı ihmal etmeyin. 
     
    Hakan TOPUZOĞLU
  • WhatsApp